Aktualna sytuacja ekonomiczna globalnych rynków finansowych jest fatalna i tak naprawdę żaden ekspert od ekonomii nie podejmuje się szacowania, dokąd zmierza aktualna recesja, na kim najmocniej się odbije ani kiedy się skończy. W wielkich korporacjach i instytucjach finansowych trwa więc mobilizacja mająca na celu przygotować firmę na nadchodzące problemy. Dla firm zajmujących się produkcją nowoczesnych technologii czasami nie ma powodów do obaw, szczególnie jeśli produkują podzespoły do ważnych inwestycji i tworzą rozwiązania pomagające np. wynosić satelity na orbitę okołoziemską. Ale firmy zajmujące się elektroniką w nieco mniejszy sposób, oferując klientom komercyjnym laptopy czy telefony komórkowe, muszą bardzo poważnie zastanowić się nad strategią walki o klienta. Bo w dzisiejszych czasach każda duża firma stara się podebrać rywalom chociaż tych kilku klientów, budując tym samym własną mocniejszą pozycję na słabnących przeciwnikach rynkowych, starając się ich do końca i całkowicie pogrążyć.