Historia telewizji w Polsce to już ponad 50 lat istnienia, dużo młodszy jest Internet. Obie te dziedziny komunikacji multimedialnych są na co dzień obecne w życiu praktycznie każdego z nas. W ciągu ostatnich kilku lat Internet zyskał całe rzesze nowych użytkowników, natomiast telewizja niekoniecznie. Zasadnym jest więc pytanie: czy telewizja jest skazana na kurczenie się i coraz mniejszą liczbę abonentów, czy przetrwa? Jak się wydaje, Internet jest pewnym uzupełnieniem telewizji, i odwrotnie również zachodzi podobna relacja. W wielu dziedzinach można zaobserwować współpracę tych dwóch największych chyba obecnie mediów. W Internecie są omawiane rzeczy, które prezentuje telewizja i odwrotnie – telewizyjni komentatorzy mówią o istotnych rzeczach występujących w świecie Internetu. Praktycznie coraz więcej rzeczy, obecnych w telewizji, jak seriale filmowe, programy dokumentalne i inne, obecne są już w Internecie – co więcej, nawet można obejrzeć w Internecie odcinki seriali, które jeszcze w telewizji nie były emitowane – kolejny dowód na ścisłą współpracę tych dwóch mediów. Można zauważyć, że Internet dominuje wśród ludzi młodych i bardzo młodych – oni rzadko oglądają telewizję, najczęściej wtedy, kiedy są transmitowane w telewizji mecze i inne imprezy sportowe czy koncerty. Z kolei ludzie w średnim wieku i starsi preferują oglądanie telewizji.