Wiele osób stojąc przed dylematem zakupów mebli w sklepie stacjonarnym czy internetowym sklepem meblowym zdecyduje się na to pierwsze rozwiązanie. Obawa przed zakupem mebli, na które trzeba wydatkować najczęściej pokaźną kwotę bez możliwości bliskiego kontaktu z nim, w wielu przypadkach powstrzymuje klientów przez taką drogą zakupu. Jednak po tylu latach egzystencji internetowych sklepów meblowych wydaje się, że wszelkie obawy przed tego rodzajem zakupu są całkowicie nieaktualne.
Argument pierwszy – oszczędność
Zakup mebli drogą internetową przynosi realne oszczędności. Te same meble dostępne w sklepie z meblami oraz internetowym sklepie meblowym będą zawsze tańsze w tym ostatnim. Dlaczego? Ponieważ koszty utrzymania stacjonarnego sklepu z meblami a internetowego są diametralnie odmienne. Całkowicie różnią się koszty ekspozycji. Sklep z meblami, aby sprzedać swoje produkty potrzebuje ogromnej powierzchni, aby je odpowiednio wyeksponować. Internetowy sklep potrzebuje tylko magazynu a meble eksponuje w internecie na swojej stronie sprzedażowej. Tego rodzaju oszczędności automatycznie obniżają cenę mebli i siłą rzeczy okazuje się, że właściciel sklepu internetowego sprzedaje tanie meble. Sklep internetowy nie musi również zatrudniać takiej ilości personelu, pracującego od rana do wieczora i oczywiście w weekendy. Personel sklepu internetowego realizuje zupełnie inne zadania, a i tak część z nich wykonuje system komputerowy.
Argument drugi – oferta
Niewątpliwie największą zaletą kupowania mebli przez internet jest obszerność oferty. Gdyby ktoś próbował zweryfikować w realu pełną ofertę sklepu internetowego zajęłoby mu to parę dni spędzonych w podróży. Tymczasem klient pragnący dokonać zakupu mebli siedzi przed ekranem komputera i sprawdza w sieci wszystkie dostępne, znane i poznane portale sprzedaży mebli w internecie. W jednej chwili, korzystając dodatkowo z konfiguratorów zamieszczanych na stronach pozwalających na ustawienie preferencji zakupu, klient otrzymuje niewyczerpaną gamę propozycji umeblowania. W niezwykle krótkim czasie, klient wędruje po portalach sprzedażowych, stronach nawet niewielkich sklepów z meblami i dokonuje optymalnego zakupu.
Argument trzeci – czas
Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za internetową formą zakupów mebli jest fakt realnego oszczędzania czasu. Bez internetowej formy zakupu klient wymagający musiałby przejechać mnóstwo kilometrów, poświecić wiele godzin na znalezienie takiej oferty salonu, którą mógłby zaakceptować. Tymczasem siedząc wygodnie przed ekranem komputera, w proporcjonalnie skróconym czasie może wybrać konkretne, najlepsze dla siebie umeblowanie.
Argument czwarty – komfort zakupu
Ważkim dla decyzji zakupu nowoczesnych mebli do domu poprzez zakupy w sieci jest niewątpliwie komfort takiego kupowania. Bez nadmiernej ilości innych klientów wokół, bez sprzedawcy próbującego odpowiadać na padające z każdej strony pytania, klient w sieci ogląda każdy mebel tak długo jak tego potrzebuje, może swoją decyzję na bieżąco konsultować z innymi członkami rodziny i spokojnie, bez presji decydować.
Argument piąty- bezpieczeństwo zakupu
Oczywiście zakupy w sieci wymagają od kupującego trochę zdrowego rozsądku i ostrożności. Sam mechanizm płatności w dobrym sklepie internetowym rozwiązano już dawno i właściwie nie powinno już mieć się obaw co do techniki uiszczania należności. Natomiast zdrowy rozsądek powinien nam podpowiedzieć, czy możemy danemu sklepowi zaufać. Problem nie istnieje, gdy dokonujemy zakupu ze strony sprzedażowej sprzedawcy działającego na rynku od lat, natomiast gdy jest to mniej znany lub wcale sprzedawca, warto w zakładce „kontakt” oraz „o nas” zweryfikować dane sklepu i sprawdzić adres, NIP i Regon. Na dobrej stronie sprzedażowej powinien być również zainstalowany bezpośredni kontakt ze sprzedawcą – doradcą, który można wykorzystać w pozyskaniu informacji co do przedmiotu zakupu.