Audi TT RS to dowód ze strony Koncernu z Ingolstadt na to, że sportowy samochód, ikona sportowego wzornictwa, Audi TT może zyskać jeszcze bardziej wyrazisty, agresywny sportowy pazur. TT RS coupe dzięki swojemu wyglądowi oraz możliwościom zapiera dech w piersiach.
Audi TT RS napędzany jest przez dwu i pół litrowy pięciocylindrowy silnik TFSI, który jest klasą i jakością samą w sobie, co zostało docenione poprzez sześciokrotne ukoronowanie w konkursie Engine of The Year a najnowsza generacja Audi TT RS przyniosła jeszcze ulepszenie w postaci mocy większej o 17 procent przy tej samej pojemności skokowej. Pod maska pracuje 400 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy możliwy do osiągnięcia w przedziale 1700-5850 obrotów na minutę wynosi 480 Nm, co pozwala Audi TT RS na przyspieszenie „do setki ” w 3, 7 sekundy, zaś w wersji z odkrytym dachem w 3, 9 sekundy.
W standardowym wyposażeniu znajduje się stały napęd na cztery koła Quatro, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Dzięki układowi Audi Drive Select możemy wybierać spośród czterech trybów jazdy: comfort, auto, dynamic i individual, a wszystko to poprzez zmianę pracy układu kierowniczego, przekładni, charakterystyki pracy silnika, napędu oraz układu wydechowego.
W Audi TT RS spalanie biorąc pod uwagę osiągi tego samochodu jest na rozsądnym poziomie. Silnik 2, 5 TFSI 400 KM 294 kW generuje w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylujące w okolicach 12-15 l/100km, co oczywiście zależne jest od warunków oraz stylu jazdy. W cyklu miejskim spalanie może oczywiście być wyższe, jednak przy ekonomicznej jeździe może ono być na poziomie 13l/100km, jednak model ten wybierany jest raczej przez fanów wrażeń i prędkości a nie przez fanów ekodrivingu. W trasie również w zależności od stylu jazdy oraz warunków na drodze można osiągnąć spalanie na poziomie 8l/100km.
Audi TT RS dostępne jest w wersji z zamkniętym dachem oraz z otwieranym. Przyjęło się, że wersja z zamkniętym dachem jest bardziej aerodynamiczna.